Tiedote: Tukena Hirvinummen COVID-19 altistus

TUKENA HALLINTO, TURKU
TUKENA HIRVINUMMI, KURIKKA

Kurikassa sijaitsevassa Tukena Hirvinummessa todettiin korona-altistumisia helmikuun puolessa välissä. Henkilökuntaa ja asukkaita altistui kahdelle koronapositiiviselle henkilölle. Tartunnoista molemmat liittyvät Ilmajoen terveyskeskuksen akuuttiosaston tartuntaketjuun. Hirvinummessa on voimassa vierailukielto 4.3. asti. Hirvinummessa 12.2. jälkeen vierailleita pyydetään tarkkailemaan oloaan ja hakeutumaan heti testeihin, jos oireita ilmenee.

Tällä hetkellä tilanne Tukena Hirvinummessa on hallinnassa, palvelutoiminnan jatkuminen ja asiakasturvallisuus on voitu turvata koko ajan. Uusia tartuntoja ei ole ilmaantunut eikä uusia henkilöitä ole tarvinnut määrätä karanteeniin. Koronaketjun katkaisemiseen liittyvät toimenpiteet on tehty hyvässä ja tiiviissä yhteistyössä JIK:n ja Etelä-Pohjanmaan sairaanhoitopiirin kanssa. Määritellyt toimenpiteet ovat olleet välttämättömiä tartuntaketjun katkaisemiseksi ja ovat osoittautumassa oikea-aikaisiksi ja -sisältöisiksi. Hirvinummen henkilökunta tekee kaikkensa, jotta tilanne säilyy edelleen vakaana ja vierailukiellot päästään suunnitelmallisesti purkamaan yhdessä viranomaisten kanssa maaliskuussa.

Yleisestä tähän asiaan liittyvästä tiedottamisesta vastaa peruspalveluliikelaitoskuntayhtymä JIK. Tukena Hirvinummen asiakkaiden läheiset saavat tietoa tilanteesta myös suoraan palveluyksiköstä.

Tampereella 23.2.2021
Jere Metsähonkala, varatoimitusjohtaja.